2011-09-27

Blogg utmaning - Det okända



Fick i uppgift att komma på en utmaning för alla retro bloggar. Mitt bidrag är att visa 1-3 saker som man inte vet vad det är eller vem som har designat. Här är mina saker som jag fortfarande går och undrar över.

Först har vi detta underbart fina tyg med stora löv i rött och rosa, har sett att de finns på lampskärmar från 60-70 talet. Vem kan ha designat de....

Sen har vi dessa kaffekoppar från Gustavsberg som jag inte heller vet förutom att man kan gissa att det kanske kan vara Hennix. Har letat info men tyvärr

Sen har vi detta fat som jag känner igen motivet, har sett det någonstans men var, jag blir tokig när jag inte kommer på...


6 kommentarer:

trillivippa sa...

Önskar att jag kunde hjälpa dig med dina okända, men tyvärr är de ett mysterium öven för mig. Tyget är ju bara så fint, var med när femtiotalsjakten fyndade sina lampskärmar i samma läckra tyg och vi diskuterade vilt vem som kunde vara formgivare men ingen visste....

Ska lägga upp mina okända senare ikväll. :)

Maria på tid och rum i Årsta sa...

Kul tema!
Ja det där tyger har vi en golvlampskärm som är klätt i. Hade varit kul att veta mer om det.

Impad av hur du hinner med allt, sälja tyg, blogga och komma på grupper och teman :)

Sara sa...

Det är så fint tyget och det känns som ett designtyg. Maria jag har all tid i världen att göra det jag tycker är så skoj.

Maria på tid och rum i Årsta sa...

Låter härligt! Du är verkligen en "eldsjäl" och sådana behövs. Själv pysslar jag för att få ihop dygnets alla timmar och önskar att det fanns fler att använda i pusslet. Tur att man har så mycket kul, så att det är värt det :)

Lotten sa...

Jag hade en lampskärm i det tyget! Det är riktigt fint.... nu ångrar jag mig nästan att jag gjorde mig av med den ;-)
Kul utmaning! Skall kolla runt här hemma om det är något jag kan bidra med....

Kram Lotten

Agnieszka sa...

Retroprylar är nu med i utmaningen, vi är lite sena, men...

Här är vårt bidrag
http://www.retroprylar.nu/2011/09/det-okanda.html