2009-05-03

Nu ska jag skriva en bok....

Nu har jag bestämt mig för att skriva en bok om alla dessa textilier. Jag har funderat i så många år nu men i dag så bestämde jag mig. Jag har så mycket foton, tyger, böcker och tidningar som innehåller textilier. Jag ska ta sommaren till att göra detta, antingen en fotobok eller en fakta bok. Bloggen är ett sätt för mig att hålla i ordning alla tyger men det bästa vore att ha en bok som man kan titta i som ett uppslagsverk. Jag hoppas att ni tygälskare där ute kan hjälpa mig med info och foton om det behövs.

12 kommentarer:

florin design sa...

Oj, vad spännande! Men menar du en bok som du ska ha själv eller som du ska sälja???

Mannagryn sa...

Låter som en jättebra idé! Det verkar finnas en hel del textil nördar därute, jag är en. Tyget i grönt och blått har jag sytt en klänning av och har bara så lite kvar av men älskar det verkligen.

Sara sa...

Ska skriva en bok som jag ska ha nytta av men jag tänkte sälja den sen om intresset finns hos något bokförlag. Blir det inget napp så säljer jag den till alla tyggalningar där ute...

Lotten sa...

Åhh vilken bra idé! Säg bara till om du behöver något....

Kram Lotten

Herr Movarp sa...

Kul! Jag har faktiskt tänkt samma tanke...det är nog ganska mycket arbete med en bok om man vill ha den bra, men jag tror att det är värt besväret! Det finns ju flera sätt att publicera boken sen, nätförlag där du kan ordna allt själv som Vulkan.se eller blurb.com

Häftigt!

rino sa...

jättekul, lycka till!
att döma av alla sybloggar så har du åtminstone några hundra troliga köpare;-)

Välkommen! sa...

men du! vilken jättebra idé! jag har verkligen saknat en bok där alla gamla fina tyger finns samlade tillsammans med kul info om designers och årtal och sånt! you go girl! :)

makiato sa...

Vad kul! Hoppas något bokförlag nappar.
Jag tror jag har ytterligare en färgställning på tyget du visar här.

LillaBarn sa...

Vad kul, det ser jag fram emot. Massa härliga färger och tyger samlat på ett ställe, jättebra ide!! Speciellt eftersom det är omöjligt att få tag på sådant här!!

Emma Clara sa...

Åhhhhh tänk om du hade varit på nån av de loppisar jag besökt i helgen....jag hade handlat massor!!!!!

Lisa sa...

Jag blir alltid så glad när jag kikar in här! Så snygga grejer, mums!
Säljer du kuddar?

Ja det är fint, men lite fusk ;) tyget säljs så där, det ser ut som ett lapptäcke ;D

Re-dizain sa...

Vad spännande att du vill förverkliga vår gemensamma dröm!
Behöver du partner så är jag inte omöjlig!