2009-02-20

Smutsiga loppisfynd

I dag släpade jag hem en massa saker från loppisen, de är så smutsiga och skitiga så jag vet inte om det går att göra något. Men tanken är att jag ska försöka tvätta lampan och klä om den. Pallen från 50-talet tror jag att den behöver bara en tvätt så blir den fin. Slutligen så hittade jag ett litet tvätt ställ och lampskal, någon som har tips om du man får bort den gula färgen på plasten/stålet. Tog taxi hem från loppisen och chauffören tittade så på alla smutsiga saker, skulle vilja veta vad han tänkte :) Trevlig helg!!!

6 kommentarer:

ingen fara på taket sa...

Jag köpte ett tidningställ på loppis för ett tag sedan som också gulnat. Jag tvättade av det och sedan sprejade jag det med vit färg. Blev bra.

Anonym sa...

Spraya.... världens bästa uppfinning! Blev lite kär i lampskalet du hittade. Tycker du ska göra mer fina fynd och lägga ut på Tradera. Du hittar alltid så fina grejjer.

Föresten du som kan så mycket, vet du hur många olika kulörer det finns av Eda glasskålarna efterrättskålarna som man fick glass i på glada 80-talet? Dom finns på min blogg om du inte kommer på vilka jag menar.

Du verkar ha så många sköna loppisar runt dig.

/ Lina

Sara sa...

Hej Hej!!!!! vilka bra ideer, jag ska genast köpa sprayfärg.

Lina låna boken Eda glasbruk på biblan, där står det nog. Själv tror jag det finns många olika färger eftersom de är gjorda på glasbruk. Det är så fina, ska hålla utskick om jag ser några.

ps jag har inga loppisar här men jag har flyttat i från mina guldställen.

Brigg sa...

Oj! Mye fint!! Gleder meg til resultatet:-)

Katarina sa...

Skulle precis säga spreja! Gillar pallen skarpt.

Re-dizain sa...

Det var mycket du hade med dig hem men du borde ha sett min bil idag då jag kom hem från besöket till Halmstad. Alla fynd på vägen har fyllt upp varenda centimetern i min bil. Åkte hem via Ljungby och fyndade 10-tal helt oanvända retro städrocksklänningar på Annas Kuriosa! Visar dig bilder på MSN i dagarna ...Kram