2008-06-18

Sverige behöver mera 70-tals tyg


Mina färgglada tyger och prylar speglar hur jag mår inombords brukar jag säga. Jag mår som ett 70-tals tyg med glada färger. Jag har en god självkänsla, jag vet vem jag är och tror på mitt eget personliga värde oavsett vad jag presterar. Jag vågar stå upp för mig själv och är medveten om mina fel och försöker göra något åt dem. Självkänsla säger till oss att vi är kompetenta att klara av livet och att vi är värda att må bra. Jag önskar att flera människor kunde känna sig som ett 70-tals tyg med färger som lyser. Har mött för många gråa tygbitar på sistone...

1 kommentar:

Anonym sa...

Svenska 70-talstyger är ju häftiga och färgstarka men jag har just funnit något som slår våra svenska tyger. Sök internationellt på Laurel Burch så förstår du vad jag menar - du hittar en designer med tygmotiv som slår det mesta jag tidigare sett.De var så oemotståndliga att jag bara MÅSTE köpa ett gäng som nu är på väg till mej. I sverige - på tradera - fann jag bara en scharves av denna fantastiska designer - död 2007 - en katt-schaves var det som jag genast köpte. Men utomlands finns ju också Michael Miller fabrics, designer Kaffe Fasset och många andra med nyskapade häftiga textila mönster att kolla på.
Kul att du mår bra och skaffat matrial - då blir det väl en butik på nätet då