2007-12-01

Glasvaser från 60-70 tals


Jag bara älskar mina färgglada vaser, har placerat dem så det är det första jag ser på morgonen. Man blir ju bara så himla glad av att se dem. Jag har inhandlat dem på olika loppisar under några år. De är väldigt lätt att hitta dem för det lyser ofta upp hela loppisen. Det finns många fördelar med att bo i småland.


Den kurviga gula och orange vasen är Bo Borgstöm som har designat för Åseda glasbruk.


Per-Olof Ström har gjort en massa sådana här vaser för Alsterfors Glasbruk. Men dessa vaser är oftast väldigt dyra och svåra att få tag på, men kanske kanske har man någon sådan i sin samling.



P o Ström som var verksam på Alsterfors glasbruk mellan åren 1967 och 1971, har gjort mycket fint glas vaser. Dock kan man inte alltid säga att det är en Peo Ström, även om det sannolikt att vasen är det. Sen har vi den stora röda vasen som är från Lindhammar Glasbruk.


Dessa två blåa vaser gråter jag över att jag sålde en gång i tiden, de var så fina. Men jag gjorde en London bo lycklig över dem.


Senaste inköpet är den vita vasen med rött mönster signerad Ström















Inga kommentarer: